شرح وظایف فناوری اطلاعات

تعداد بازدید:۷۷۲

شرح وظایف

۱-      رئوس وظایف مربوط به  خدمات و پشتیبانی و نگهداری بشرح زیر می باشد :

  • رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
  • نگهداری و مدیریت شبکه
  • بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
  • نگهداری و حفظ ارتباطات شبکه با مدیریت فناوری اطلاعات
  • پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
  • پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه
  • نظارت بر خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
  • انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
  • مشاوره در زمینه IT و راهنمایی و همکاری با دانشکده ، کارمندان و دانشجویان در انتخاب نرم افزارهای موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندیها
  • بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
  • نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای تحت شبکه
  • همکاری در بررسی نیازمندیها و ارزیابی خریدهای بالقوه جهت سازگاری با سیستمهای موجود
  • بررسی قراردادهای نگهداری موجود

۲-     رئوس وظایف مربوط به آموزش و اطلاع رسانی بشرح زیر می باشد :

  • آموزش مستمر کلیه کاربران مطابق با فناوریهای اطلاعات جدید( هماهنگی جهت بر گزاری کارگاههای مرتبط با IT)
  • راهنمایی وکمک به کاربران در جهت استفاده از بسته های نرم افزاری و امکانات آنها
  • برگزاری کلیه کلاسهای عملی و تئوری- عملی
  • بروز بودن واحد از اطلاعات و نرم افزارهای جدید و اطلاع رسانی به کلیه پرسنل از طریق وب سایت و ایمیل کارکنان
  • برگزاری کلاسهای آگاهی رسانی استفاده از نرم افزار و سخت افزار در صورت لزوم

 

۳-     رئوس وظایف مربوط به زیر ساخت و  شبکه بشرح زیر می باشد :

  • توسعه زیر ساختهای شبکه
  • ایجاد و مدیریت ایمیل مرکز 
  • بازدید از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
  • مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
  • برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه دانشگاه طبق فرآیندهای مدیریت فناوری
  • تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
  • تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران ( اینترنت و پرینت )
  • تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
  • ارائه سامانه ها جهت تسهیل در امور خدمات رسانی
  • نگهداری و مدیریت سرویس‌های شبکه (اینترنت، پست الکترونیکی، و ...)

۴-     رئوس وظایف مربوط به امور ستادی بشرح زیر می باشد :

  • شرکت در جلسات مدیریت فناوری
  • ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
  • تنظیم سیاستهای لازم در زمینه سخت افزارها و نرم افزارها، داده ها و شبکه ها، جهت ایجاد نظامهای مطلوب اطلاع رسانی بمنظور پویایی دستگاههای اجرایی و افزایش رضایت عمومی
  • مطالعه وارزیابی پیشرفتهای حاصله در زمینه فناوری سخت افزار ونرم افزار به منظور ارتقای سطح کارایی واحد مربوط
  • اجرا وبکارگیری آخرین یافته های فن آوری اطلاعات به منظور ارتقای توانمندی واحد مربوطه
  • مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحی وپیاده سازی سیستمهای کاربردی
  • تحقیق، پژوهش و مطالعه و کسب آگاهی از سیستم‌های مختلف ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه راه حل‌های مناسب، به منظور توسعه و بهبود سیستم‌های شبکه در جهت توسعه ارتباطات

کلید واژه ها: شبکه نرم نرم افزارهای نرم افزاری جهت مدیریت مدیریت فناوری کلیه کلیه سیستمهای موجود

آخرین ویرایش۱۶ مهر ۱۴۰۲