شرح وظایف فناوری اطلاعات
شرح وظایف
۱- رئوس وظایف مربوط به خدمات و پشتیبانی و نگهداری بشرح زیر می باشد :
- رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری کلیه سیستمهای رایانه موجود در شبکه
- نگهداری و مدیریت شبکه
- بررسی و بکارگیری روشها و راهکارهای مقابله با نفوذ و آلودگی های ویروسی
- نگهداری و حفظ ارتباطات شبکه با مدیریت فناوری اطلاعات
- پشتیبانی فنی کلیه سیستمهای شبکه و واحد ها
- پشتیبانی نرم افزاری از کلیه نرم افزارهای کاربردی مورد استفاده در شبکه
- نظارت بر خرید تجهیزات و قطعات کامپیوتری با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب در بازار
- انجام مراحل کارشناسی ، خرید ، تعمیر و بروز رسانی تجهیزات IT
- مشاوره در زمینه IT و راهنمایی و همکاری با دانشکده ، کارمندان و دانشجویان در انتخاب نرم افزارهای موجود ،سخت افزار و بانکهای اطلاعاتی و سایر منابع مورد نیاز جهت رفع نیازمندیها
- بررسی محصولات و سیستمهای موجود و پیشنهاد جایگزین های احتمالی در جهت جوابگویی به نیازمندیهای مشخص شده
- نصب ، تنظیم و تغییر نرم افزارهای تحت شبکه
- همکاری در بررسی نیازمندیها و ارزیابی خریدهای بالقوه جهت سازگاری با سیستمهای موجود
- بررسی قراردادهای نگهداری موجود
۲- رئوس وظایف مربوط به آموزش و اطلاع رسانی بشرح زیر می باشد :
- آموزش مستمر کلیه کاربران مطابق با فناوریهای اطلاعات جدید( هماهنگی جهت بر گزاری کارگاههای مرتبط با IT)
- راهنمایی وکمک به کاربران در جهت استفاده از بسته های نرم افزاری و امکانات آنها
- برگزاری کلیه کلاسهای عملی و تئوری- عملی
- بروز بودن واحد از اطلاعات و نرم افزارهای جدید و اطلاع رسانی به کلیه پرسنل از طریق وب سایت و ایمیل کارکنان
- برگزاری کلاسهای آگاهی رسانی استفاده از نرم افزار و سخت افزار در صورت لزوم
۳- رئوس وظایف مربوط به زیر ساخت و شبکه بشرح زیر می باشد :
- توسعه زیر ساختهای شبکه
- ایجاد و مدیریت ایمیل مرکز
- بازدید از کلیه سیستمهای رایانه ای موجود در شبکه
- مدیریت و پشتیبانی از شبکه داخلی و ارتباط آن با شبکه خارجی
- برطرف نمودن اشکالات کاربران در استفاده از سرویسهای شبکه دانشگاه طبق فرآیندهای مدیریت فناوری
- تحلیل و بررسی انواع سطوح دسترسی کاربران
- تخصیص انواع سطوح دسترسی کاربران ( اینترنت و پرینت )
- تحلیل در راستای زیر ساختها و شبکه
- ارائه سامانه ها جهت تسهیل در امور خدمات رسانی
- نگهداری و مدیریت سرویسهای شبکه (اینترنت، پست الکترونیکی، و ...)
۴- رئوس وظایف مربوط به امور ستادی بشرح زیر می باشد :
- شرکت در جلسات مدیریت فناوری
- ارائه گزارشات لازمه و مرتبط در موعد مقرر
- تنظیم سیاستهای لازم در زمینه سخت افزارها و نرم افزارها، داده ها و شبکه ها، جهت ایجاد نظامهای مطلوب اطلاع رسانی بمنظور پویایی دستگاههای اجرایی و افزایش رضایت عمومی
- مطالعه وارزیابی پیشرفتهای حاصله در زمینه فناوری سخت افزار ونرم افزار به منظور ارتقای سطح کارایی واحد مربوط
- اجرا وبکارگیری آخرین یافته های فن آوری اطلاعات به منظور ارتقای توانمندی واحد مربوطه
- مطالعه واظهار نظر در خصوص طراحی وپیاده سازی سیستمهای کاربردی
- تحقیق، پژوهش و مطالعه و کسب آگاهی از سیستمهای مختلف ارتباطی و اطلاعاتی و ارائه راه حلهای مناسب، به منظور توسعه و بهبود سیستمهای شبکه در جهت توسعه ارتباطات